Zero papa

Ik zie de foto nog in de krant
Een manifestatie met 300,000 man
die betogen
tegen mijn rechten
tegen mijn levensstijl
Gelukkig niet in mijn land.
Ik slikte bij de slogans op straat:
Zero papa, ça ne le fait pas!
Onze kinderen hebben “zero papa
net zoals sommige andere kids in hun klas
maar wel “dubbel mama“.
Dat doen geen van hun klasgenootjes hun na.
Ze liggen er niet van wakker!
Zoonlief knuffelt en kust me dezer dagen bijna dood
en komt telkens tussenbeide als zijn twee mama’s
iets teveel tekenen van affectie aan elkaar geven,
tot grote ergernis van de andere mammie.
Zoonlief: “Jij bent een mamaatje
Ik: “Wat ben jij dan?”
Zoonlief “ Ik ben een mammietje“!

En zie,
ook met zero papa,
komt oedipus met zijn complexen
om de hoek kijken.
Waar maken die Fransen zich toch druk over!

~ door moontje op februari 21, 2013.

Plaats een reactie